Начало / Бизнес / Личности / Френският принц на високите токчета
Christian Louboutin

Френският принц на високите токчета

Обувките с червени подметки са емблематична, запазена марка на Кристиян Лубутен (Christian Louboutin). Бионсе носеше специално направен чифт ботуши за своето изпълнение на Coachella, а Карди Би скочи в чифт „кървави обувки“ за музикалния си клип „Bodac yellow“.

Но какво кара знаменитости, като тези и още 500,000 да купуват обувки струващи между 400 и 6000 долара? Кой е човекът, чието име стои на тях и гарантира високото им качество и ексклузивния дизайн? Кой е той и как е стигнал до статут на модна икона в света на обувките с високи токове?

Кой е Кристиян Лубутен?
Кристиян Лубутен е роден във Франция през 1963 г. За първи път започва да мечтае за фантастични обувки още в ранните си тийнейджърски години. След като е изгонен от училище на 16 години, започва да работи за известния дизайнер на обувки Шарл Журдан, а две години по-късно, в началото на 90-те, Лубутен пуска своя собствена линия дамски обувки Louboutin. Наскоро бе организирана и 30-годишнина от началото на най-разпознаваемата марка обувки в света. Легендарната червена подметка е добавена 3 години по-късно, през 1993 г. През 2003 г. модната къща Louboutin разшири дейността си и с дамски чанти, а през 2011 стартира и линията обувки за мъже.

Ранни години
Роден в Париж, през 1963 г., в семейството на мебелист и домакиня, младият Кристиан Лубутен е най-малкото дете и не проявява особен интерес към предметите в училище. Баща му често оцъства, така че малкото момче прекарва голяма част от ранните си години в компанията на майка си и трите си сестри.

Лубутен попада на страстта на живота си случайно, когато в един музей вижда графичен знак, забраняващ ходенето в музея с обувки на висок ток. „Бях напълно очарован от този знак. Никога не бях виждал такива обувки“, обяснява той. Не след дълго Лубутен вече запълва листата на тетрадките си със собствени скици на обувки. Освен това, се вдъхновява от подарена му книга с дизайните на Роджър Вивиер, който през 50-те години проектира обувки за Christian Dior.

Ранна кариера
Изгонен от училище на 16, Лубутен отива да работи в прочутото парижко кабаре Folies Bergère. Той върши всякакви задачи за танцьорките, като изпълнява и личната си мечта да създаде обувки за тях.

Разбира за печалбите от бизнеса с обувки в началото на 80-те години, докато работи с Шарл Журдан. След което работи като дизайнер на свободна практика, а в началото на 90-те години създава собствен магазин за обувки в Париж. Там, през 1993-та година, намира вдъхновението за своята запазена марка – червената подметка.

„Моята асистентка си лакираше ноктите в червено. С един поглед реших да лакирам подметката на обувка-прототип с висок ток в червено, като изявление за сезона“, казва по-късно Лубутен пред Footwear News. „Помислих си:„ О, боже мой! В червените подметки има толкова много флирт“, а клиентките ми ме помолиха да не спирам.“ Първоначално е имало идея, всеки сезон подметките да бъдат лакирани в различен цвят, но червените подметки жънат такъв успех, че стават неизменна запазена марка на дизайнера.

Неговите артистични, секси обувки скоро привличат вниманието на принцеса Каролин от Монако, една от най-ранните му клиентки. Мадона също носи опасно високите токчета, в червен лак, в някои свои видеоклипове, допринасяйки за това светът да опознае Лубутен.

Последвал успех
През годините дизайнерската къща Louboutin, продължава да избухва сезон след сезон с предизвикващи въображението обувки.
„За вдъхновение, често си представям куртизанка, която живее в цирк“, обяснява дизайнерът пред списание „Мари Клер“. Тези сюрреалистично красиви обувки се превръщат в международна история на успеха. Според The ​​New Yorker, той продава повече от 500 000 чифта от своите приказни обувки всяка година. Цената на чифт Louboutin варира от около 400 до 6000 долара.

Сега освен централата си в Париж, Louboutin имат магазини по целия свят. В допълнение на дамските обувки Louboutin, дизайнерът работи за разширяване модните си линии със серии чанти и линия мъжки обувки, лак за нокти, червилото и парфюми. А извън своята модна империя, Кристиян Лубутен поема още две творчески предизвикателства: работи с режисьора Дейвид Линч по фотоизложба през 2007 г., а през 2012 г. проектира много от елементите на шоуто „Feu“ („Огън“) за легендарния парижки клуб „Crazy Horse“.

Дела и запазена марка
След целия този успех, Лубутен работи усилено, за да защити дизайна си от конкуренти и фалшификатори. Той завежда дело срещу модната компания Yves Saint Laurent , заради използването на червени лачени подметки в някои от обувките им, а през 2012 г. среща в съда и холандската компания vanHaren, по същата причина.

Опитите на Louboutin да запазят червената си подметка като марка, претърпяват неуспех през февруари 2018 г., когато Съда на Европейския съюз решава, че цветът на подметката на обувките не може да се счита за отделна формата на продукта и отхвърля претенциите му за запазена марка. Въпреки това, няколко месеца по-късно, най-висшата инстанция на европейския съд се произнася в полза на Louboutin, заявявайки, че законът, забраняващ регистрацията на форми, не се прилага тук, като по този начин връща делото на холандския съд за окончателно решение.

Сред известните клиенти на Кристиан Лубутен са Елизабет Тейлър, Бионсе, Сара Джесика Паркър, Виктория Бекъм, Лейди Гага, Никол Кидман, Деми Мур, Гуинет Полтроу и Дженифър Лопес, която посвещава песен на него – „Louboutins“ и има над 70 чифта, като някои от тях са създадени специално за нея.

Check Also

Софѝя Вергара е новото лице на Devotion by D&G

Италианската луксозна модна къща Dolce & Gabbana избра за свой представител признатата американско-колумбийска актриса, телевизионен …

Валерѝ Месика – деликатният диамант в бижутерията

За Валерѝ Месика диамантите винаги са били семейно дело. Като младо момиче тя си играе …