Начало / Мода и аксесоари / Шоуто на Victoria’s Secret беше отложено

Шоуто на Victoria’s Secret беше отложено

Теорията на всичко: как сборът на политически коректната култура, борците за социална справедливост и грешките в комуникациите, доведоха до разрушаването на десетилетен медиен феномен.

Според модела Victoria’s Secret Шанина Шайк, 23-годишната институция за бельо – Модното шоу на Victoria’s Secret ще бъде спряно. Многонационалният австралийско-литовски-пакистанско-саудитски ангел потвърди слуховете в бранша, по време на интервю с австралийския Daily Telegraph в началото на август 2019 г.

Според CNBC, докладна записка, изпратена от изпълнителния директор на L Brands Лес Уекслър до служителите на Victoria’s Secret през май тази година, заявява, че „телевизионната мрежа вече не е правилния начин за годишното излъчване на шоуто“ и че корпорацията е решила да преосмисли традиционното модно ревю на Victoria’s Secret.

Голямата теория за това, защо беше спряно модното шоу на Victoria’s Secret

Има много теории, но изглежда, че най-силно подкрепената е съсредоточена върху преобладаващото схващане, че Victoria’s Secrets е станала жертва на собствения си отказ за включване на различните, особено що се отнася до транссексуални и плюсови модели.

В действителност, дори след подписването на компанията с първия трансджендер модел на марката Валентина Сампайо, оставката на главния маркетинг директор Ед Разек, седмица по-късно изглежда потвърждава теорията, че Victoria’s Secret е безнадеждно откъсната от ерата на #feminist #bodypositive #metoo #lgbt.

Ед Разек беше с бранда от 1983-та година и по-рано тази година, „мозъкът“, стоящ зад за феномена Victoria’s Secret Fashion Show, стана жертва на класически коментар, като каза пред Vogue, че Victoria’s Secrets няма да наеме трансджендъри или модели с размер плюс.

Не трябва ли да имате транссексуални в шоуто?
Не. Не, не мисля, че би трябвало.
Е, защо не?
Защото шоуто е фантазия. Това е 42-минутно специално забавление“, бяха точните думи Ед пред Vogue

Докато Разак се извини и изясни изявлението си, казвайки: „За да бъдем ясни, ние абсолютно бихме представили транссексуален модел за шоуто. Имаше транссексуални модели, които идваха на кастинги … И като много други, те не успяха … Но никога не ставаше дума за пол. Възхищавам се и уважавам пътуването им и приемам тези, които са в действителност “, щетите вече бяха нанесени.

Тайра Банкс (Фотография на Galella/WireImage)

Ед Разтек е причината Victoria’s Secret Fashion Show да се превърне от дефиле в местна бална зала до международно събитие с холивудски знаменитости и попзвезди, които искат да споделят подиума с ангелите. Но отговорен ли той и за спада в пазарния дял на Victoria’s Secret, който намалява от 31,7% през 2013 г. до 24% през 2018 г. (според Coresight Research)?

Според данни на Magna, подразделението за медийно разузнаване на IPG Mediabrands, продажбите на реклами в американските национални телевизии са достигнали своя връх през 2016 г., като тогава надхвърлят 43 милиарда долара. С нарастващата популярност на стрийминг услуги като Netflix и Hulu, кабелната телевизия става все по-малко релевантна и спадът на рейтингите е факт не само за модното ревю на Victoria’s Secret, а дори в една от най-неочакваните области като Националната футболна лига. Така че, Разтек може и само да е подпалил искрата, но не е причината за разразилия се пожар.

Бихте ли гледали реалноста вместо фантазия?

През юли 2019 г. на въпроса дали обществеността по-скоро ще гледа реалността, а не фантазията, случайно отговори самият Аквамен Джейсън Момоа. Той бе оплют в социалните медии, че има „тяло на чичко“ – отпуснатият корем на Момоа създаде какафония, чиито най-силни гласове, по същество го карат да се засрами, че е дебел.

Можете ли да си представите какъв би бил отзвука за социална справедливост, ако това не беше Момоа, а някоя известна жена?

Това сочи едно нещо – мнозина биха се възхищавали повече на буен, невъзможно изваян супергерой – „Хал Дрого Момоа“, отколкото на почиващия „баща на две деца Момоа“.

Дали Victoria’s Secret Fashion Show е толкова фантазия, колкото е Аквамен?

С крила, помпозност и разкош Victoria’s Secret Fashion Show е фантазия и зрелище. Освен това, то се рекламира като точно това – магическо изживяване, а моделите са наречени ангели. И изглежда, че независимо дали моделите са азиатки, черни, бразилки, литво-пакистанки или транссексуални, всеки ангел отговаря на определен образ от фантастичните архетипи на Victoria’s Secret, олицетворяващи западните очаквания за идеализирана красота.

Това включва и наскоро наетия транссексуален модел Валентина Сампайо. Независимо дали това ви харесва ви или не, компанията Victoria’s Secrets всъщност е доста последователна в своята основна естетика.

Трябва ли Victoria’s Secret да бъде задължен да включва модели с размер плюс, които да представляват „всички жени“?

Това е бизнес с определен пазар, естетическа и маркетингова стратегия, предназначена да комуникира естетиката си към определена аудитория. Нека комбинираме този основен факт с това, че от хилядите явили се на кастинг се избират само 100, а от тях се допускат само 60 до Victoria’s Secret Fashion Show. Нито марката, нито шоуто са предназначени да бъдат „приобщаващи“ в общия смисъл на думата, също както Националната футболна лига едва ли ще наеме спортист, който е нещо друго, различно от елитен атлет. Това са мъже и жени, подбрани поради много специфичен набор от умения и структура на тялото.

Със сигурност, Victoria’s Secret може да бъде социалнo справедлив бранд като Nike, но не е задължен да бъде такъв. Засега пазарните данни показват някаква корелация, че не приобщаването на всички групи може да е фактор за намаляването на пазарния дял на марката, но това не е задължително да е основна причина. Принуждаването на марката да отговаря на стандарти, различни от тези, които тя определя за себе си, е противоположно на други либерални ценности като свободата на изразяване. Ако не сте съгласни с отношението на Victoria’s Secrets, може да изразите несъгласието си чрез портфейлите си.

В момента, марки като Aerie на American Eagle, ThirdLove, Lively, Savage X Fenty, Adore Me и True & Co., се възползват от послания и ценности, които поставят акцент върху комфорта и позитивното отношение към тялото независимо от размера.

Обаче, да се твърди, че ангелите на Victoria’s Secrets, които са превърнали телата си в перфектни физически образци, са причина за омаловажаването на женската красота във всичките ѝ форми не е просто несправедливо, а дълбоко иронично.

Check Also

Ralph & Russo Alina clutch – Изящество, красящо ръката

Лебедът е една от най-грациозните и изящни птици. Той вдъхновява редица творци, които го възпяват …

Идва новият PlayStation 5

Изминаха 7-години от представянето на PlayStation 4, който се наложи като най-продавана игрова конзола в …